Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

 

Dlaczego nasza szkoła ???

Niby zwykła szkoła,

lecz nie do końca...

Niezwykłe miejsce,

niezwykli ludzie,

specjalny program pobytu

sprawią,iż spotkacie się

z przygodą życia. 

Sprawdźcie nas już dziś ! 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH


Temat: „Gimnastyka na wesoło"- elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
w pracy z dziećmi z nadpobudliwością ruchową.

 

Osoby prowadzące: Małgorzata Dębiec

Krystyna Hejnosz

Liczba dzieci: 12

Czas trwania: 45 minut

Hasło w podstawie programowej ( w odniesieniu do wychowanka)

Ułatwienie nabywania umiejętności dbania o swoje zdrowie. Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych.

CEL GŁÓWNY:

Rozwijanie kontaktów i porozumiewania się poprzez ćwiczenia ruchowe. (Porozumiewanie bez słów- niewerbalne, językiem ciała).
CELE OPERACYJNE:

Wychowanek

uczy się współdziałania i partnerstwa
zdobywa pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu
buduje świadomość własnego ciała, poznaje jego możliwości i kształci kontrolę nad nim
rozwija umiejętność koncentrowania uwagi na drugiej osobie
rozładowuje energię w radosnej zabawie
METODY:

ruchu rozwijającego W. Sherborne
taniec
praca z tekstem
pogadanka
pokaz
działania praktyczne
FORMY: indywidualna, grupowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: koce, płyty CD, magnetofon, piłeczki, 2 pojemniki

Przebieg zajęć:

• I. Część wstępna

1. Taniec powitalny - powitanie gości tańcem
2. Wzajemne powitanie się piosenką z wyszczególnieniem imion dzieci.
3. Wprowadzenie do zajęcia - pogadanka.
4. Ćwiczenia prowadzące do poznania siebie
i własnego ciała przy muzyce relaksacyjnej (świadomość własnej osoby
i ciała) Dzieci rozchodzą się po sali szukając sobie miejsca. W przerwie muzycznej pada polecenie
np.

" łokieć wita się z łokciem",
„pięta wita się z kolanem"


• II. Część właściwa

® Ćwiczenia indywidualne:
Wycieczka do „Zoo". Oglądamy zabawy raków.

 

„Raki"- leżenie na plecach i jazda po podłodze do tyłu. Odpychanie się nogami. Ręce wzdłuż tułowia.
„wiatraczek" - obracanie się na brzuchu wokół własnej osi.
„Bączek" -siedząc kręcenie się wkoło na pośladkach.
„Niedźwiadki" - chodzenie i bieganie na sztywnych i ugiętych nogach
„Maszerowanie z podnoszeniem kolan"

® Ćwiczenia w parach:
Wybieramy się na wycieczkę grupową do parku, do ogrodu jordanowskiego, na plac zabaw. Będziemy przechodzić przez mostek
i pod mostkiem.

Dobieramy się parami. Dziecko starsze z młodszym. Każda para szuka dużo wolnego miejsca na sali.

 

„mostek" - starsze dziecko z pary robi klęk podparty. Drugie dziecko przechodzi wokół, nad i pod mostek.
„huśtawka" - Starsze dziecko siedzi w rozkroku zwrócone przodem do partnera trzymając je za dłonie. Nogi młodszego dziecka znajdują się pod nogami starszego. Starsze i młodsze dziecko na przemian kładą się na plecach na podłodze cały czas trzymając się za ręce.
„rowerek" - Dzieci w leżeniu na plecach dotykają się stopami - nogi uniesione do góry.
„przejażdżka bryczką" - starsze dziecko leży na plecach bezwładnie, młodsze ciągnie je po podłodze trzymając za kostki nóg. Zmiana ról.
„przewodnik" - starsze dziecko bierze za rękę młodsze, które ma zamknięte oczy i prowadzi po całej sali bardzo ostrożnie

® Ćwiczenia z rekwizytem (koce 4 szt.)
Ćwiczenia w trójkach.


„tunel" - grupa 6-cioro dzieci tworzy tunel, klęcząc obok siebie (bark w bark, biodro w biodro) i podpierając się rękoma. Pozostałe 6-cioro dzieci oczekuje przy „wejściu do tunelu". Prowadzący przykrywa tunel kocem.
Dzieci przechodzą na czworakach lub przeczołgują się pod klęczącymi na drugą stronę tunelu.

„kładka" - przy każdym kocu 3-je dzieci, które rolują koc
i kładą na podłodze (jeden za drugim), tworząc
z nich kładkę. Dzieci ustawiają się (jedno za drugim)
z jednej strony „kładki". Dzieci młodsze asekurowane przechodzą po zrolowanych kocach jak po kładce. Sprawniejsze fizycznie dzieci wykonują to zadanie samodzielnie, idąc na przykład z zamkniętymi oczami.
„naleśnik" -starsze dziecko stoi obok leżącego na kocu młodszego dziecka, które leży na kocu przy jednym
z jego końców. Głowa znajduje się poza kocem na parkiecie, ręce wyciągnięte w górę nad głową. Starsze dziecko zwija koc jak naleśnik, nie zawijając głowy. Potem trzymając za wolną krawędź koca - „naleśnika", rozwija je. Sprawniejsze dziecko fizycznie może spróbować rozwinąć się samodzielnie.

•III. Zakończenie


® Ćwiczenie relaksacyjne

Masaż w parach do wierszyka
Jedno dziecko kładzie się na kocu na brzuchu drugie wykonuje na plecach masaż palcami do słów wierszyka „Pisze pani na maszynie". Opisujemy wrażenia z wycieczki.

 

„ćwiczenia porządkowe" - każda para składa koc
w kostkę i odnosi na wyznaczone miejsce. Następnie wszyscy siadają w półkolu.

® Ewaluacja.
Jeżeli zajęcie się podobało dzieci wrzucają piłeczkę do pojemnika białego. Jeżeli nie było ciekawe wrzucamy piłeczkę do pojemnika czarnego.

® Wręczenie pamiątek z Rymanowa Zdroju


DZając

Rymanów Zdrój - Po zdrowie w Rymanowie

Rymanów Zdrój położony jest 4 km

na południe od miasta w dolinie Taboru

Czytaj więcej...

Media o nas

Drogi Gościu zapraszamy Ciebie do zobaczenia co o nas piszą media.

Czytaj więcej...

Od czego zacząć

Żeby zapisać się do naszej szkoły wystarczy tylko kilka minut. Zobacz jakie to proste!

Czytaj więcej...

Joomla templates by Joomlashine Projektowanie stron internetowych MISTEO.PL